Mijn wereld van content marketing

1 Comment
Business, Content marketing, Uncategorized
Mijn wereld van content marketing

Mijn kennismaking met Content Marketing is eigenlijk toeval.  Mijn nieuwe bedrijf met nieuwe opdrachten kreeg ik ook een  nieuwe site. En omdat ik graag schrijf; brieven, een dagboek of kleine stukjes werd het een site met een blog. Dat natuurlijk gedeeld moest worden. Tijd dus voor nieuwe marketing.

Even terug in de tijd. Na een studie Marketing, kwam mijn droombaan bij een reclame-bureau voorbij. Als  traffic medewerker mocht ik me overal mee bemoeien. Met klanten, met de studio, het creatieve proces en natuurlijk de zakelijke kant van offertes en factureren. Daar leerde ik dat de belangrijkste tools om je bedrijf te presenteren bestaan uit adverteren, een glossy folder, een radio commercial en nog meer adverteren. Dus, een opvallende advertentie, ik weet er alles van.

Toen volgde de volgende droombaan. Ik opende mijn eigen multi brand lingeriewinkel in het hoger segment. Kant, verleiding, Marlies Dekkers en vrouwelijkheid werden mijn dagelijkse wereld. En dat etaleerde ik vooral met direct marketing. Want direct mail had de toekomst. En de klanten. NIMA leerde mij de theoretische basis van directe klantbenadering en communicatie. En ik gebruikte al mijn creativiteit bij het ontwerpen van ludieke mailings en het schrijven van pakkende teksten. De ene brief nog commerciëler dan de andere e-mail.

Maar mijn leven bestaat blijkbaar uit passies en dromen die uitkomen. Want mijn styling bedrijf SHE IS IN THE MOOD werd geboren. In deze tijd van individualiteit, authenticiteit en vernieuwd zakendoen met elkaar vond ik ook mijn nieuwe marketingstrategie. Content marketing en inbound communicatie, zouden de toverwoorden moeten zijn.

Maar wat is die wereld groot! Facebook, Twitter, LinkedIn, MailChimp, Pinterest, Flipboard, Instagram; ieder voelt zich lekker bij het kanaal dat hem past. Ieder kiest zelf welk blog leuk is om te lezen. Ieder kiest zelf zijn waardevolle of relevante informatie, steeds weer anders, altijd persoonlijk, en nauwelijks commercieel, zo lijkt het.

Ik schrijf elke dag voor mijn klanten, volgers en vriendjes. Over de dingen die ik leuk vind, en zij ook blijkbaar. De content die ik verspreid vindt op de goede manier zijn weg, naar de juiste mensen, via de juiste media, op het goede tijdstip. Toevallig, zo lijkt het.

Niemand praat over verkopen of aanbiedingen en toch weten opdrachtgevers mij te vinden. Wel veel ingewikkelder dan ik ooit heb gedacht! Elke dag leer en ontdek ik nieuwe dingen. Elke dag wordt mijn wereld groter. Wat een heerlijke manier van werken. Waarom doet niet elk bedrijf dit?!

Liken en delen, daar draait het toch om?! Heel graag dus!

 

Facebook 0 Twitter 0 Linkedin 0 Pinterest 0
  • Karin Veldhuizen

    21/05/2014

    Wat een feest van herkenning! En wat tof om te zien dat je na heel veel energie en tijd, de vruchten ervan gaat plukken, vind je niet!
    Mocht je in de buurt zijn, dan lijkt het me helemaal leuk om samen wat te kunnen drinken en vooral samen te kunnen bijpraten!
    Maak er een mooie, spannende dag van en ik hoop….tot plotseling!
    Karin

LEAVE A COMMENT