Bloggen: zelf doen of uitbesteden?

0 Comment
Content marketing, Uncategorized
Bloggen: zelf doen of uitbesteden?

Binnen een content marketing strategie is bloggen een uitstekende manier om jezelf (of je bedrijf) te profileren als expert binnen je vakgebied. Een goed en afwisselend zakelijk blog zorgt bovendien voor een langdurige band met je doelgroep en het onderscheid je van de concurrent.

Maar bloggen is geen eenmalige activiteit of project, het is een voortdurende bezigheid. Waar je eigenlijk elke dag wel mee bezig bent, zo niet met schrijven dan toch wel met ideeën genereren. Het dilemma wat zich daarom direct aandient: zelf schrijven of uitbesteden?

Zakelijk bloggen kost tijd en discipline. Om continuïteit te waarborgen moet er toch zeker elke week een blog worden gepost. Dat lijkt de eerste weken prima te doen, maar daarna?

Bovendien blijft er genoeg te doen over. Een externe tekstschrijver moet gebriefd worden, teksten nagekeken en geredigeerd en elke post moet via social media worden gedeeld.

Voor sommigen zal zelf schrijven niet zijn of haar sterkste punt zijn. Schrijven in vakjargon is natuurlijk niet de bedoeling. Uitbesteden aan een journalist of tekstschrijver zorgt er voor dat een blogpost met de juiste tone of voice wordt geschreven en aantrekkelijk is om te lezen.

Maar zelf schrijven zorgt wel voor een eigen stijl die past bij je bedrijf en voor een persoonlijk verhaal. Zelf een post schrijven maakt ook direct reageren op een leuke gebeurtenis mogelijk.

Je eigen verhaal vertellen, een paar uur per week je creatieve kant laten werken door interessante ideeën en kennis te  vertalen naar een mooie blogpost: het is voor sommige bloggers juist heerlijk om te doen!

 

 

 

 

 

 

Facebook 0 Twitter 0 Linkedin 0 Pinterest 0

LEAVE A COMMENT